15 augusti 2012

Änglaljus

Två nya ljuslyktor med änglar på
Två vanliga glasburkar
En servett jag fått av en kvinna som är jätte duktig på decopage, tack Jane om du kikar in här!
Skollim (det heter så) + vatten
Servetten räckte inte till hela burken, så baksidan är målad med glasfärg som jag hittat i gömmorna
pyntad med en bit spets upptill för att dölja gängorna i glaset.
Tyvärr blir textillimmet gult när det torkar så det ska jag byta ut.
Myslyse blev det iaf
skulle gärna ha fler av de fina servetterna men Dollar Store verkar slutat sälja de...
Skickar in även de här ljuslyktorna i sommarutmaningen här.


4 kommentarer:

Anonym sa...

Men va fina de blev!:)Riktigt "shabby"

Ha det gott!
Kram/Marie

Susanne sa...

Så söta! Jag gillar änglarna dem ser lite antika ut.

Anita sa...

Mysiga lyktor! Dem ideen kommer jag att låna.

Tack för att du delar med dig

http://binalakritz.blogspot.com sa...

Jag undrar vilket lim du använt ?
Maila gärna svaret så jag vet hur jag ska göra.

Sabinatherese@hotmail.com