20 juli 2012

Silversmycken

För ganska länge sen såg jag det roliga pysslet att återanvända sulverbestick till smycken.
Fyndade tre fina silvergafflar på loppis i Alsen.
Sågade isär gaflarna i två delar med en metallsåg
filade med sandpapper
böjde med en tång.
Klart!
Blev fem halssmycken totalt, ett skaft orkade jag inte böja för hand.
Av skaftdelen blev de här smyckena som hänger i en skinnbit.
Själva gaffeldelen var rolig att böja lite fram/tillbaka och försöka få en rund form på.
Detta får bli ännu ett bidrag för julis utmaning här.


7 kommentarer:

HH JaJa! sa...

Trevligt! Kommer de att användas av dig? Skulle vara skoj att se!

lopplisa sa...

Läckra!! Var det kämpigt att böja skaften??

Sanna sa...

Åhh vilka läckra! Undrar som lopplisa, var dom svår att få till.. Vad använde du för tång? =) Nyfiken i en strut!

Kraaaaam
Sanna

Susanne sa...

Det blev unika fina halsband!

Helga sa...

Coola!

Åsa.Li sa...

Jätte snyggt, funderar också vilken sorts tång?

Krajamaria sa...

Roligt att så många gillar mina silversmycken och är sugen på att göra egna! :)
Tack för era kommentarer!
Att böja silverbestick är inte svårt, krävs ingen styrka alls, silver är en mjuk metall. Ingen aning vad tången jag använde kallas, tog bara en jag hade hemma; den har långa "klor" som är lite runda i formen och som passade bra att "böja runt".

Lycka till!