01 juni 2012

Snabba återbruk

Ibland behöver det inte vara så svårt,
återbruk kan gå snabbt
och vara enkelt.
En ärvd fin svart spetsklänning som inte alls var så mycket jag.
Klippte av överdelen, precis ovanför ryggresåren.
Vek ner kanten, sydde fast med gummibandstråd.
En ny superfin kjol i min garderob klar! :)
En långärmad topp jag gillar mycket men som legat något år i syrummet pga jag rivit hål på ärmen.
Fram med saxen
klipp av ovanför hålet.
Vik in och sy fast med tvillingnål.
Nu en användbar topp i garderoben igen! :)
Var mer produktiv i onsdags, visar mer snart...
Måste bara visa en bild på vad min mamma återbrukat.
För ett drygt år sedan sydde jag en tunika till henne av bla en återbrukad kjol.
Tunikan har använts massor och började bli alltför sliten.
Händiga mamma satte saxen i tunikan och piffade upp en lila topp.
Fickan nedtill har hon återanvänt framstycket på tunikan jag sydde.
Ett superresultat och en ny tunika! :)


Inga kommentarer: