19 juni 2012

Odlingsskyltar

I år tänker jag försöka odla lite mer än i fjol och året innan
i år ska ingen gräva upp gräsmattan
och ingen husrenovering ska ta tid från trädgårdsarbete.
Målade ett antal skräpbitar (det trä som ligger mellan bräderna i brädpaketen från sågen) vita med utomhusfärg
Plockade fram stämplarna från Granit och vanlig svart stämpelfärg
Stämplade upp skyltar för det jag tänkt odla
Extra snett blev det då bokstaven O är snedmonterad på stämpeln, men det bestämde jag mig för var bara charmigt. ;)
I den här odlingslådan satte jag vitlök i fjol, flyttade hit gräslöken och satte röd- och gullök i år.
För att få lite värme i jorden satte jag över fönster sparade från en annan husrenovering
Skyltarna har klarat allt vårregn än så länge, inte en tendens till att stämpelfärgen skulle försvinna när det regnat ihärdigt på skyltarna. :)
Från gräslöken kryper en betonghand upp från fjolårets gjutning.
Handen är gjuten i en diskhandske och formad lite lätt kupad innan den brann.

1 kommentar:

Fia sa...

Men vad härligt! Hoppas du får en lyckad skörd (som jag kan få smaka på när jag kommer upp! ;) )