07 juni 2012

Dynor, dynor och dynor...

Lagom till den varma soliga helgen för ett tag sen sydde jag några sittdynor till lilla uteplatsen.
Två stycken fyrkantiga till stolarna.
Tyget är från Åhléns, smalrandigt vitt och marinblått.
Tryckt krona på, precis som på de här kuddarna.
En lång dyna till bänken som krävde en skarv av tyget.
Alla dynöverdrag har återvunna dragkedjor i bakkant från Jennies mormors gömmor. Trodde man inte, men den här jättelånga cerisrosa har äntligen kommit till användning! ;)
Till R & J sydde jag med hjälp av möbeltapetseraren ett antal utemöbeldynor till deras hörnsoffa i trä. Tjock skumgummimadrass i, vitt kraftigare bomullstyg från Stoff & Stil.
En stor bit madrass har jag sytt ett överdrag i belagd vindpoplin från Ohlssons tyger till.
Ena sidan brun, andra sidan blå, använde mig av restbitar.
Madrassen ligger nu i en hundkoja hos J.
Restbiten av madrassen sydde jag ett överdrag av belagd vindpoplin att lägga i min egen hundgård.
Men tro inte att labben uppskattade det då,
näe den gamla tunna trasiga trasmattan var den hon ville ligga på.
Otacksamt... ;)



4 kommentarer:

Pia sa...

hej,
vad kostar en hundsele? jag har en cockerspanieltik som jag vill prova att spänna en pulka bakom till vintern. hon älskar att vara ute oavsett väder och det är inte hon som tröttnar först på våra långturer :)

Krajamaria sa...

Hej Pia!
Skicka mig ett mejl så ska jag ge dig ett svar.
krajamaria(att)live.se

Emma sa...

Hej, skulle mer än gärna köpa en såndär sittdyna till bänk.. Något du kan tänkas sälja? Med vänlig hälsning, Emma

Krajamaria sa...

Hej Emma!
Roligt att du gillar mina sittdynor! Tyvärr kan jag inte ta på mig syuppdrag idag.
Men är du lite händig och lite pysslig så fixar du dynorna själv! :)