25 maj 2012

Hjärtetunika

Under en syhelg på Gamla lanthandeln i början av maj sydde jag den här tunikan.
Överdelen är jeanstyg från Stoff & Stil
kjoldelen och ärmkanten är ett 70-talstyg fyndat på Kupan.
Mönstret är ett något omgjort Onion från Sydilla.
Jag är nog fortfarande inne i en sjalperidod,
en vit lätt krinklad sjal jag hade hemma pyntades i kanterna med en liten röd bollfrans som jag bytt till mig av min kusin.
Somrig känns den med vita tights till.
Men kanske lite vintrig med sjalen till?

3 kommentarer:

Glaver sa...

den e VERLKIGEN en gobit!!!

Monia - mamma till Tuvalie sa...

nej det blev jättefint med den bra :)

Kan du hjälpa mig i en fototävling och rösta på bilden på min dotter när hon ligger på sin pappas arm? Vi är nummer fyra (4). Snälla rösta här: http://oliviasfotoblogg.blogg.se/2012/may/dags-att-rosta-pa-din-favorit-bild-i-fototavl.html

Du får såklart en länk hos mig som visas för över 600 läsare, om du hjälper mig :) Tack!

Helena, Craft and Creativity sa...

Så fint! Jag är på tok för feg för att sy kläder till mig själv. Tror liksom inte att jag skulle klara det. Men en vacker dag så kanske... ;-)