02 maj 2012

Tunika blå

Ännu en tunika som sytts under vintern
Den här gången i ett stickat blått tyg.
Dragsko i midjan och huva.
Huvan fodrad med ett bomullstyg, blått med små blommor på.
Tyget vill jag minnas är ett av de första tyg jag traderade hem för några år sedan.
Insidan på ärmens nederdel är fodrad med samma blommiga tyg.
Kjoldelen smyckad med en blomma i samma blommiga tyg, fyra hjärtan som jag sytt fast med spetsarna mot sig, dekorerat med två knappar på varandra.
Tyvärr minns jag inte vart jag sett den här idén till blomma, men tack till den som inspirerat mig iaf! :)
Tunikan var tyvärr inte min färg visade det sig, så den är till salu om någon är intresserad.
Strl 40/42 (töjbar)
Pris: 400 kr + ev frakt.



2 kommentarer:

Sanna sa...

Superfin tunika! <3

SV: Skoj att du gillade mitt pyssel..mmm man kan göra mycket skoj med gamla kartböcker..jag har mycket kvar av min så mer pyssel kommer det bli.. ;) hihi..

Kraaaaaam
Sanna

Miris Skaparlusta sa...

Den ser verkligen skön ut!