16 maj 2012

Sommartopp mot dominosjal

För ett tag sen sydde jag den här sommartoppen av två stycken fina örngott från Kupan.
Den rosa mudden är som alltid från Stoff & Stil.
Ett tag önskade jag att jag sytt den i en större storlek så jag kunnat ha den själv...
...men nu passade den min kusin som fick toppen efter att ha stickat mig den finaste sjalen.
Det flerfärgade garnet har jag köpt på Coop
garnet till den turkosa kanten och tofsarna är fyndat på Kupan.
En mysig sjal som värmer mig gott.
Dominostickad.
Kika in här hos min kusin för att se mängder av annat fint som hon gör! :)


5 kommentarer:

Therese sa...

Vilket kreativt släkte ni verkar vara!!! *ler*
Å hur underbart lät inte det bröllopet?! Ett drömbröllop i mina ögon :-D KRAM

Glaver sa...

Så fin tunika. men du rädrars vilken härlig sjal. Smått avis:-)

Helena- Mormorsglamour sa...

VAd glad jag blir över att höra att du ska gå distansvarianten. Lovar att du kommer bli nöjd. Eva som håller i kursen är en klippa!
Vad mycket fint du gör :)
Lycka till nu och ha en skön helg
Kram

Helena

Helena, Craft and Creativity sa...

Härligt tyg i toppen, jag älskar kombinationen av gult och rosa. Man blir glad av färgerna!

Pia sa...

vilken ursnygg top! får man vara så fräck att fråga vilket mönster du använt?