14 maj 2012

Snabbvirkad kjol

Av en fin hemmavirkad gardinkappa har jag sytt en sommarkjol.
Klippte i gardinen och sydde på den på ett benvitt jerseytyg från Ohlssons tyger.
För att undvika en alltför kort kjol som jag då inte skulle använda så valde jag att klippa jerseytyget mycket längre.
Hade ingen benvit mudd utan använde en vit mudd från Stoff & Stil, en mudd som jag klippt av en kjol jag sytt tidigare som inte blev så bra.
Kjolen är tung i handen, men på riktigt skön!
Så den kommer jag kanske att använda i sommar...?
Supersnabbt gick det inte att sy den, men iaf snabbare än att virka en hel kjol. ;)
Det här blir mitt bidrag till veckans återbruksutmaning.


20 kommentarer:

Titias pyssliga hörna sa...

Du är ju helt otrolig!Vilken grej,vad fin den vart!

hennihenni sa...

Härlig sommarkjol!

Susanne sa...

Superfin! kjol blev det. En jättebra idé som jag antagligen kommer att testa när jag blir mer vän med min symaskin. Då jag kan ge mig på lite större projekt än mina Barbiekläder som jag just nu håller på att sy.

Fangoria sa...

Men så läckert!!! Åh nu måste jag spana efter spetsgardiner på min loppis!!!

irene sa...

Den blev såååå fin!
Tack för inspiration!
Kram irene

Anonym sa...

Meen va fin den blev Maria!:)
Kram/Marie

Krajamaria sa...

Tack gulliga snälla ni!!

Pyssel på Torp sa...

Den blev ju superfin!

Handarbete/Pyssel sa...

Härlig kjol!
Blir sugen på att sy mig nåt liknande, men undrar om jag skulle använda den... Troligen inte vitt i alla fall.
Men kanske kan leta upp en beige gardin...!! :)

sofia sa...

Wow så fin!! Vilken bra idé!

Glaver sa...

Super fin. Tack för att du kom på loppisen. Plantera lavendeln ute när det blitt lite varmare. Kram Malin

Therese sa...

Supersnygg!!! Vilken bra ide - som alltid! KRAM

lopplisa sa...

Smart och snyggt!! Klart du ska använda en så fin kjol i sommar!!

makeityourownelin sa...

NICE!

Katarina sa...

Å så fin! Gillas skarpt!!

Pysselfarmor sa...

å så fin den är!

Hegeslilleboble sa...

Kjempefiiiin!

Villblomsten sa...

Så flott den ble !!!

Petrine-Maries oldebarn sa...

Kjempefint skjørt!!!!

GNIST sa...

Lekkert!!!