21 maj 2012

Återbruksblommor

Till veckans återbruksutmaning hos Klockarbarn blir det ett pyssel från i påskas och stugan på fjällkanten.
Mamma, jag och pyssliga S tillverkade en blombukett tillsammans.
Mallen till blommorna hittade vi i en pysseltidning som kom ut strax före påsk.
Den händige gör sin egen.
En liksidig triangel med en halvcirkel på varje sida
20 bitar per blomma limmades ihop.
Vi återbrukade gamla vällästa magasin och broschyrer.
Satte en tunn björkkvist som stjälk i varje
Och fick en så här vacker och färgrik bukett på gröna skåpet!


4 kommentarer:

Therese sa...

Vilket bra pyssel, ska jag lägga på minnet till en regnig dag i sommarstugan... KRAM!

Klockarbarn sa...

Ha ha ha, har vi matchat pyssel denna veckan? Det är väl längtan efter sommaren som får en att ögra egna blommor. Igår hade liljekonvaljerna i min slänt fått knoppar. Jag längtar efter doften av dom.

Hanne sa...

Så fina blommor. I vintras gjorde jag stjärnor av remsor av reklamblad, det blev också fint. Ska definitivt prova limma såna blommor.

saralisalinnea sa...

men vilka fina! ett sådant pyssel kanske de få bli snart, alltid kul o få nya tips på vad man kan göra :)