02 april 2012

Violtunika

Jag fyndade en härlig blus på Kupan förra veckan.
Lila violer och den såg helt oanvänd ut.
Sydde en tunika med huva av den fina blusen.
Kjoldelen är ett tunt härligt jeansliknande tyg från Stoff & Stil.
Huvan sydde jag i samma tyg som kjoldelen.
Pyntade sömmen med ett vitt sick-sackband.
För att knyta ihop de två tygerna och det vita sick-sackbandet pyntade jag kjolen med två blommor.
Tunikan som är i storlek 40 är till salu.
Uppdaterar affären under dagen.
Tunikan är även mitt bidrag den här veckan till Klockarbarns återbruksutmaning

10 kommentarer:

EllenSand sa...

Den ble flott. Fine blomster på skjørtet.
Ellen :)

Klockarbarn sa...

Tänk vad mycket snyggare den blusen blev nu.
Jättefint.

Fangoria sa...

Supersnyggt!

jejja79 sa...

gud va duktig på remakes du är! kanonfin

Susanne sa...

Jättefin! Gillat speciellt blommorna längst ner på kläningen

sofia sa...

wow så fin!!

Therese sa...

Verkligen läcker, du är så kreativ! Å så inser jag att jag höll på att glömma den utmaning jag hakat på, beas använd det du har, bör nog göra nått omg... KRAM och glad påsk!

lopplisa sa...

Vilken positiv förändring från en fint mönstrad, men ändå ganska vanlig blus - till en mycket mer spännande kreation av ett helt annat slag. Fina detaljer dessutom.

Anonym sa...

Så fiiin den blev!:)Du är så fiffig min vän!
Kram/Marie

Krajamaria sa...

Tack snälla alla ni som tagit er tiden att skriva en kommentar till mig. Och med så många fina ord också!! Det värmer mycket!!