11 april 2012

Retroblått!

Efter att ha rensat bland mina retrotyger blev jag oväntat sugen på att sy lite i de.
Ovanligt nog blev det en tunika. ;)
Överdelen sydd i blå jersey från Ohlssons tyger, kjoldelen sydd i blommigt retrolakan.
Sydde fast blommor på överdelen som pynt. En test blev den här blomman som jag sydde fast lite utanför med syfte att det skulle bli en rolig detalj.
På höger skulderblad blev det också en blomma, fast lite mindre.
Klänningstunikan är i storlek 44 och till salu! SÅLD

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh, vilken fin!:)
Jag hade min "nya" klänning med mig till Dalarna i helgen :) fick såå mycket beröm för den!:) Många frågor om du tog upp beställningar blev det!:)
Kram/Marie

LindaDesigns pysselhörna sa...

Whoah Maria! Jag skulle vilja testa tunikan och se om den passar.
Vad har du tänkt dig för pris?
Och när kan jag komma förbi och testa ? :-)

garnlivet sa...

Är också intresserad av tunikan. Så ifall Linda i kommentaren ovan hoppar så är jag intresserad.

Krajamaria sa...

Vad roligt att så många är intresserad av just den här tunikan. :)
Tunikan är såld redan, har bara inte hunnit uppdatera...
Men kika in igen, finns intresse kan det tänkas bli en liknande i samma blommiga tyg... ;)

garnlivet sa...

Håller koll :)

Heimlaga sa...

Vilken rolig idé med blomman som sticker ut! Och vad mycket fint du skapat i vinter!