17 april 2012

Påskmålningar

Då min brorsson vägrar ha ett par lila innetofflor i stugan testade jag att byta färg på de.
Spraymålade med svart metallicfärg.
Blev så snygga!
I slutet av helgen såg de ut så här...
Tanken var god, resultatet mindre god.
I ett byte med min kusin fick jag några gråmelerade t-shirts i strl small.
S & A målade varsin tröja med textilpennor från Chlas Ohlssons.
A färglade fält och målade prickar.
S var mycket inne på att måla blommor.
Min tröja blev mest ett allmänt klotterplank där jag fick hjälp av både S & J.
Ett roligt pyssel som uppskattades av många. Rekomenderas!

Före påsk hittade jag den här tavlan med den gräsliga ramen i mammas "släng-hög".
Målade med tre lager vit väggfärg och det blev en mycket finare tavla!
Tavlan med vita ramen pryder nu dasset i stugan på fjällkanten.
Inte alla som har en oljemålning på dass... ;)
Jag nålade även fast den här bilden på den glada tjejen som jag köpt på Lanthandeln i Krokom.


2 kommentarer:

Eva sa...

Åh vilket fint påskpyssel! Och dasset ser ju sjukt lyxigt ut :)

Helena- Mormorsglamour sa...

Vad mycket fina saker.. tack för alla fina tips och för din kommentar. Det gladde mig massor :)