05 april 2012

 
På Stickcafét i måndags (Biblioteket Krokom) virkade jag en korg av jerseyremsor.
Snabbt och roligt är det att virka med jersey.
Avslua´tade med att virka bakåt ett varv. detta för att få till en fin kant, kanske kallas det kräftvirkning? Anki; om du kikar in här; tack för tipset och instruktionen!
I korgen ligger garn till ett av mina nästa projekt.

Nu tar jag och symaskinerna påsklov ett tag.
Bloggen uppdateras kontinuerligt iaf, så kika in om du är lite nyfiken!
Glad Påsk!

2 kommentarer:

jejja79 sa...

visst är det roligt att virka i jersey, går så jädra fort =) Men hur tusan virkar man bakåt? får nog ta å fråga min mentor i påsk, för det blev verkligen superfint!

Therese sa...

Wow, ännu ett snyggt alster, å att virka är ju nått jag kan, så detta kanske jag skulle försöka mig på... har letat massor av avlagsa kläder som ajg skulle vilja göra om ala Kraja, men måste nog öva med min mammas symaskin först ;-P
Så skoj att även du nu lsät stannfåglar, ajg gillar boken massor, å du som kan relatera till den via din farmor måste få ytterligare en dimension i läsandet gissar jag... KRAMAR!!!