15 april 2012

Jeansväska

Av några av de sista små bitarna jeans jag har kvar lappade jag ihop den här väskan.
Baksidan målade jag mönster på med en schablon och röd textilfärg.
Framsidan fick en ficka med siffran 5 på.
Fickan är en orginalficka bak på ett par jeans.
Siffran kommer från Syssla i Östersund.
Insidan fodrade jag med ett prickigt loppisfyndat tyg i rött och marinblått.
Två fickor blev det på insidan.
Väskan känns mycket jag så den får stanna hemma.

Är det någon som har ett par jeans elelr flera liggande hemma, kanske är de trasiga, kanske för små, kanske gillar ni de bara inte.
Släng de inte! Skänk de gärna till mig!
Är det många jeans från samma person så gör jag gärna ett byte! :)

7 kommentarer:

HH JaJa! sa...

Det är helt ok att ge jeans till mig också! ;) Fin väska, jag blev riktigt sugen på att göra en till nu!

hennihenni sa...

Härligt fodertyg! Snygg helhet :)

Sanna sa...

Såå cool väska!! Skisnygg! Älskar att du schablonmålade dekor på den också.. =)

SV: Skoj att du gillade mitt förkläde.. =)

Kraaaaam
Sanna

Fangoria sa...

Så fint!! Mycket snygg re-do!

lopplisa sa...

Jättefin och spännande design på väskan. Fint med så härliga detaljer!

Helena- Mormorsglamour sa...

Vilken fin väska och vad många bra idéer du delar med dig av.
Kram
HElena

Susanne sa...

Jättefina väskor! Har en massa avlagda jeans hemma. kanske det blir någon väska i framtiden :)