09 mars 2012

Velourtunika med spets

En tunika sydd i benvit velour
Nertill kantad med återvunnen spets i vit bomull, likas vid ärmslut.
Runt halsen kantad med nyare bomullspets.
Storlek är enligt mönster 40, men passar även strl 42.
Otroligt mjuk och härlig velour köpt av en kvinna på Syfestivalen.
På höger ärm en söt liten flicka
Bilden är köpt hos Miniskunk på Syfestivalen
Bilden har jag strukit fast på ett gammalt fint tyg som min mormor har vävt för länge sen.
Kantad med spets i bomull.
Till salu för den intresserade i affären.



3 kommentarer:

Fia sa...

Men vad fin den blev!

Anonym sa...

Men guuuuuud va fin den blev Maria!!!!! Nä nu jädrar må man få ändan ur vagnen och börja agera!:)
Ha en skön helg!
Kram/Marie

Therese sa...

Men herre min je så produktiv du är du fullkomligt sprutar ur dig färdiga produkter, kreativ till 1000 är du!!!
Å ja, jag är givet intresserad av byteshandel, men jag vet inte vad som kan intressera dig?! Du får hojta till och komma med förslag :-D Här skiner solen, men blåser, så vi får se vad det blir idag, städa bordes, men auktion lockar mer, eller en tur med skotern... Härligt med valmöjligheter! KRAM