23 mars 2012

Spetstips!

När jag kikade in hos Anita på den här bloggen såg jag en mycket fin tavla, gick genast till syrummet och slaktade en canvastavla klädd med tapet.
Klädde in canvastavlan med ett linneliknande tyg av den kraftigare sorten.
Rotade i lådan för olika loppisfyndade spetsdukar.
Fram med textillim och på med dukarna.
Resultatet blev en fin tavla som passar fint i hop med mitt gamla symaskinsbord från tippen, fällhorn från ren, glasburk med tallkottar och de här handledsvärmarna i spets.


3 kommentarer:

Therese sa...

GRYYYMT snygg, helt i min smak, så jag vet en som kommer att härmas ;-D KRAM och trevlig helg!

LindaDesigns pysselhörna sa...

Jättefin tavla!
Hittade den här efter att jag hade besökt din blogg! Lite inspiration.
http://savedbylovecreations.com/2012/03/50-doily-project-ideas.html

Anita sa...

Den blev ju skitafin med en mörkare bakgrunden. Så härligt att kunna ta tillvara och förädla gamalt hantverk.

Trevlig helg