30 mars 2012

Rosa & rött blev fint

Nyligt hade jag härligt besök av Marie & Malin som kom lastade med tyger, garn och symaskin.
Så roligt att sy i grupp!
Tack fina ni för att ni kom till mig!
Den här tunikaklänningen knåpade jag ihop under dagen.
Modellen är liknande den här grå, med skillnaden att kjoldelen kommer från en tygbit och inte en klänning.
Längst ned i sidorna satte jag in en kil med tröjtyget för att knyta ihop plagget.
Dekorerade varje sida med ett hjärta med rynk, något jag fastnat för nu.
Mer återbruk är sytt, mer återbruksidéer finns i huvudet och vill ut!
Den grå tunikaklänningen är min.
Den rosa-röda är till salu om någon är intresserad av den.
Strl 40.

Trevlig helg!


2 kommentarer:

EllenSand sa...

De ble veldig fine. Inspirerende gjenbruk. Likte spesielt godt detaljene på den rosa.
Ellen :)

garnlivet sa...

Fina! Gillar verkligen dina återbruksideer.
PS: Kaffebrödet jag köpte av dej uppskattas mycket av mina barnbarn när de leker.