20 mars 2012

Presenttips

Hemgjort slår högt tycker jag
Hembakat slår det mesta
Tre fat i tre olika storlekar
ihoplimmade med äggkoppar mellan.
Limmet jag använder är glassilikon.
Baka egna kakor.
Jag bakade hallongrottor,
när hallonen tog slut fyllde jag på med både jordgubb och röda vinbär.
Slå in i cellofan och en fin present är klar!
Roligt att pyssla ihop och när mottagaren blir glad och visar uppskattning av presenten, ja då blir det inte mycket bättre!
Ett alternativ är att sy kakorna i tyg.
Här är det kanelbullar och dammsugare i velour, fyllda med vadd.
Ett kakfat i blått och vitt fylld med fikabröd i velour.
Första bilden och den här visar de enkla kakfaten där en djuptallrik med dekor är limmad på en äggkopp.
Ett fat med kanelbullar, vem tackar nej till det?
Vill du inte sy dina egna fikabröd så kan du köpa mina billigt i affären.
Välkommen!

1 kommentar:

EllenSand sa...

Hei Krajamaria :)
Så mye fint du har laget. Elsker dine jeanstunikaer og Karamell-kjolen.
Ellen :)