26 mars 2012

Lite återbruk är på sin plats!

Den senaste tiden har jag mest sytt av nya tyger, därför kände jag ett stort sug efter lite återbruk.
En jerseytopp från Cubus klipptes av mellan de två nedersta knapparna fram.
En klänning i linneliknande material från Indiska klippte jag av efter hur lång jag ville ha kjoldelen.
Klippte även bort en bit i sidan för att göra den smalare så den passade bättre ihop med överdelen.
Det här blev slutresultatet.
En ny klänning till mig själv som är bekväm att ha på.
Pyntade med ett enkelt hjärta på höger ärm och ett lite mer krussidulligt hjärta på kjolen.

Jag har tänkt föröska vara med i  Klockarbarns tema Återbruk 2012.
Det här får bli mitt bidrag den här vekan.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Så söt!:) kanske blir återbruk när vi ses;) måste kolla i gömmorna!
Kram/Marie

Klockarbarn sa...

Vad fint och inspirerande.
Tack för att du är med.

Fangoria sa...

Men oj vad coolt det blev!

Eva sa...

Åh men den blev jag lite kär i! Blir till att leta hemma i garderoben sen och se vad som kan tänkas bli nåt annat. Jättefin kombination av tygerna och ja, bara så himla fin!