10 februari 2012

Välkommen!

Det här är mitt syrum!
Flera har frågat om hur det ser ut hemma hos mig, jag har tidigare visat lite från syrummet, och här kommer det en sväng till.
Bilden här ovanför visar hur jag förvarar delar av mina band, spetsar, dekorationer etc.
Inspirerande att sortera och förvara i gamla glasburkar.
Tygförrådet svämmar nästan över, konstigt nog saknas nästan alltid det där tyget jag verkligen behöver till just den där idén jag har i huvudet... en klassiker! ;)
De flesta tygerna förvaras i dessa kuber från IKEA, har räknat till inte mindre än 68 fyrkantiga fack med tyger...onormalt för en hobby...?
Ovanför kuberna finns lådor med tyger och kläder som ska sys om.
I den fina trälådan finns t-shirts.
En låg bokhylla fylld med inspirationsböcker, tidiningar med mönster och en massa pärmar med mönster, beskrivningar och inspiration. Skulle eg behöva ha en hylla till för att rymma allt.
På bokhyllan står två minibyråer från IKEA som jag fyllt med diverse bra att ha saker till olika pyssel.
Ovanför minibyråerna ska en stor anslagstavla sitta för att fästa fast inspirationsbilder på.
Av min bror fick jag ärva ett stort kontorsskrivbord,
nu slipper jag det jobbiga i-landsproblemet att flytta symaskiner upp och ner på ett mindre bord när jag ska sy. :)
Ovanför finns en hylla med mörkgrå kartonger i olika modeller från Granit, Rusta & ett glasbruk i Småland, i lådorna finns gummiband, kardborre, trådrullar...
Under hyllan finns en list från IKEA som jag hängt 8 st små burkar från samma företag, perfekt att förvara sådant som man alltid behöver men alltid hamnar under tyghögar; sax, måttband, pennor...
När man städar och rensar görs många fynd, på den här hyllan ligger saker som är påbörjade, saker som ska lagas och saker som är färdigsydda men som inte blev bra.
Har två flyttkartonger kvar att sortera där det ligger blandat med saker som ska till den här hyllan, tyghyllorna eller saklådorna.
Mitt i rummet står mitt gamla köksbord som fungerar som klippbord (eller borde iaf, det är mest belamrat med saker och jag klipper på golvet...)
Strykbrädan och strykjärnet hör hemma i syrummet där det används oftast.
Det vita skåpet med gröna dörrar rymmer mitt lager med fleece, frotté, ylle...

Jag skulle eg behöva rensa lite och sälja ut lite av tygerna och sybehören. Har funderat på om jag skulle lägga ut lite på nätet, kanske göra en bloppis? Någon som tror det kan vara en bra idé?
Trevlig helg!


7 kommentarer:

Titias pyssliga hörna sa...

Man kanske skulle ta och göra ett hembesök och titta på vad du vill bli av med.

Kerstin

jejja79 sa...

Tack för titten =) Vilken ordning du verkar ha på grejorna, imponerad =)

Eva sa...

Åh vad fint du har det! Blir till att komma upp och pyssla när jag kommer hem igen, har en idé om ett överkast jag tänkte jag skulle testa men för ett sånt stort projekt är det nödvändigt med ett sy(ster)proffs bredvid mig :)

Anonym sa...

Finaste sy "affären" hemma!:)
Ha en bra helg!
Kram/Marie

Cia sa...

Vilken ordning! Snyggt med glasburkarna, det är alltid roligare att se vad man har :)
Jag har också funderat på en tygbloppis, jag har en del tyger som jag inte tror att jag sjölv kommer använda, men som säkert kan vara till nytta hos någon annan.

Therese sa...

*busvisslar* SÅ ska ett pysselru mse ut, sitter här GRÖN av avund ;-D KRAM

Anonym sa...

tiffany outlet online dwxkqzu replica tiffany jewelry cryexwy tiffany and co outlet qbgzgav http://www.saclouisvuittonoutlet.com
christian louboutin nfyxyk louboutin sale wkzeuy louboutin shoes ogqwes http://www.tiffanyjewelry-outlet.net