24 februari 2012

Ull & spets

Var för sig är det fina material
och i kombination blir det så vackert,
Den varma ullen och den fina spetsen i bomull.
Tyget kommer från den här ponchon som efter att ha värmt mig både i Hurghada och till och från Dubai under 2011 blev omsydd till den här jackan istället.
Blev bättre tycker jag!
En jacka/kofta i storlek 40
till salu
På höger överarm sitter ett hjärta i linnetyg, kantat med spets
Inspirationen till hjärtat fick jag på Syfestivalen och en tunika från Allt om Handarbete Sömnads Magasin som hade de senaste kläderna uppsydda i sin monter.
Mönstret till den här kommer, med lite förändringar, från ett nummer om Allt om Handarbete Sömnadstidning från 2011.

För den som vill se den i verkligheten och prova den så finns den på plats i morgon lördag på Folkets hus i Hissmofors (Krokom) kl 11-15 på en inspirerande dag med flera olika hantverkare (+ jag) som ställer ut. Fantastiskt god lunch finns att köpa liksom fika. Liten pysselhörna för barn. 
Välkommen dit!
 
Till veckan hoppas jag hinna uppdatera Krajas Affär.
Trevlig helg!

4 kommentarer:

Fia sa...

Nog måste väl även du räknas till de inspirerande hantverkarna?! Du inspirerar mig i alla fall! Jackan blev jättefin och jag kände minsann igen hjärtat på en gång :) Snyggt!

Krajamaria sa...

Tack Fia!!
Inspirera det kan jag, men det var benämningen hatnverkare som jag inte tycker passar på mig...

iamaskar sa...

http://themetapicture.com/this-is-how-you-create-a-teddy-bear-from-a-sock/

Hej Maria !
Prövar att skicka en länk på detta vis, hoppas att den fungerar så du får se den sötingen.
Kram Maria F

Marit Irene sa...

Hej.

Jag jobbar kväll på onsdag men kommer över rasten som är 18.30-19.00. Vi syns då!