19 februari 2012

Tunika

Nej, jag har ännu inte lessnat på att sy tunikor,
hoppas ingen lessnat på att se de här heller...
Den här tunikan är sydd i ett mönstrat tyg från Ohlssons tyger, har legat något år i min tyghylla i väntan på att tilltala mig.
Vit botten med mönster i marinblå och vinröd.
Inga detaljer, jag tycker att mönstret räcker som pynt.
En mycket bekväm tunika som hamnat i min egen garderob.
Här pyntad med en tubhalsduk jag stickat.
Trots att halsduken går i rosa/lila toner tycker jag den är helt ok till tunikan.
Tubhalsduken är stickad i ett otroligt mjukt och härligt garn som jag tyvärr inte minns namnet på.
Två nystan gick det åt iaf, la upp 15 maskor, stickade luftig rätstickning tills garnet tog slut, då sydde jag ihop den till en tub.
Har stickat på de otympliga stickorna i storlek 20!


1 kommentar:

jejja79 sa...

klart vi inte tröttnar på dina underbara tunikor =) superfin och vilken härlig halsduk, stl. 20 på stickor har jag nog aldrig sett =)