15 februari 2012

Tunika sydd av gamla jeans

Efter att ha sytt alla dessa kjolar av gamla jeans blir det ju en del nederdelar över.
Av två par jeansben sydde jag den här tunikan.
För att det skulle räcka till huvan fick jag sy ihop mindre bitar.
 
Mitt fram en kraftig marinblå dragkedja köpt på tygutförsäljningen i Undersåker.
Överdelen är sydd i ett smått stretchigt bomullstyg jag fått i ett byte m L i Västerbotten.
Jag tycker tyget ser lite brittiskt ut?
Ärmarna ville jag ha smala och sydde de i ett stretchigt jeanstyg från Stoff & Stil.

Storleken är 40/42,
tunikan är till salu om den faller någon i smaken.
Säljs den inte före den 25 feb så tar jag nog den på mig på inspirationsdagen på Hissmofors.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesnygg! och vilken bra ide.
Har ett gäng "jeansben" som ligger jag med=)

/Aina

Libe sa...

Jätte snygg , den skulle jag nog behålla :)

Elo sa...

Åh, fiiiiiiin. Den måste provas om den finns kvar näästa gång jag är hos dig.

Klockarbarn sa...

Vad roligt att du har så många lyckade projekt. Fina som attan också.