12 februari 2012

Lapphundar

När jag städade i syrummet hittade jag flera påbörjade och tilltänkta lapphundar.
De här två blev de första som blev färdiga.
En bullig lapphund sytt i collegetyg
sömmsmånen är vänd utåt och klippt med en sick-sacksax.
Den här följer med till Hissmofors den 25 februari då jag ska vara med på en inspirationsdag,
men är det någon som vill köpa den innan är det bara att säga till.
Den blå-röda lapphunden är sydd av diverse välanvända tyger.
Den står det Maria på så den fick direkt flytta in på kökssoffan.
Jag hoppas få klart många fler hundar snart.


1 kommentar:

Gloria sa...

Hej!

Vilka fina "lapphundar"!!!

Jag älskar också lappar :D
Jag köpte en gång mönster till en katt gjord av trianglar, men blev inte så nöjd med resultatet...har du mönster/mallarna också på din blogg?