07 februari 2012

Kapell 2.0

Den enda sydda julklappen jag gjorde till senaste julen är det här skoterkapellet.
Kapellet är sytt i belagd vindpoplin så det står emot både nederbörd och vind.
Den turkosa färgen tycker jag är otroligt vacker!
Det här är andra gången jag syr ett skoterkapell, det första var grönt och syddes för många år sen.
Har passat på att göra vissa förbättringar från det gröna kapellet, tex hur man fäster kapellet under skotern. Den här modellen med ett rep som går under skotern, genom skotermattan fäst bara ihop med en ögla runt den här knappen. Med den här modellen behöver man inte ta av sig handskarna för att fästa ihop, vilket behövs på det gröna.
Passformen på kapellet blev riktigt bra, trots att det är ett helt annat märke på skotern under än orginalmönstret är anpassat för.
Till skoterkälkens stora låda beställdes en pressening som  jag sydde i ett limegult belagt vindpoplin. Storleken är ca 1x2 meter.
På 8 ställen sydde jag en förstärkning och slog i en öljett.
I öljetten ska en svart resårsnodd sitta som gör att presseningen lätt kan fästas i krokar på lådan.


Inga kommentarer: