01 februari 2012

Ett hundigt inlägg

Jag fick äran att sy en dragsele till en söt lite goldentik nyligt
En sömnad som gjorde mig glad då det är roligt att sy selarna, kräver lite koncentration för att få alla remmar på rätt plats med rätt mått och korsade på rätt ställe.
Sen blir jag även glad av att veta att nu får ännu en hund och en ägare möjlighet att uppleva de härliga stunderna som en skidtur ger. I mitt fall ger det otroliga mängder med lyckoenergi att skida med hund och se hur de springer och drar av glädje.
Här finns ett tidigare inlägg med dragselen på hund.
I somras köptes en mycket fin bur som passar perfekt i bilen
Har länge tänkt fixa bra liggdynor till den och ett halvår senare tog jag tag i det hela.
Har tidigare norpat åt mig en tunn bäddmadrass som skulle slängas,
vek den dubbel och sydde ett örngott av vattentät vindpoplin till.
Snabbt, enkelt och fungerar bra i buren.
Så här i efterhand inser jag att det hade varit smartare att lägga i liggunderlag då det värmer bättre, men av lathet att byta innehåll så ligger det kraftiga yllefiltar på dynorna istället.
Fungerar mycket bra.


1 kommentar:

Anonym sa...

Vi va ut och premiäråkte i helgen!:) Hon fattade vinken direkt förutom några fadäser som ska korrigeras. Selen satt som en smäck:)
Kram/Marie