01 januari 2012

Mitt 2011

Har kikat igenom mina blogginlägg och valt ut några pyssel som är lite extra speciella för mig.
Jag har stickat mina första tjocksockar!
Ett nytt mönster på topp som jag gillar mycket har genererat många nya toppar till mig själv och andra. Den här i frotté är nog min favorit.
Den här i samma modell gillar jag mycket för färgerna, den syddes som present till lillasyster som under ett år gör en stor insats för Läkare Utan Gränser i Kongo.
Och appropå kongo så sydde jag de här kläderna + ett antal barnfiltar för" Värma Liten" och skickade till Panzisjukhuset i Bukavu, Kongo. Jag hoppas att de har värmt några barn.
Mormors bruna pall målades vit och med hjälp av decoupage pyntade jag den med rosor från en flora. Pallen har fortfarande inte fått sin givna plats i huset trots att jag gillar den.
Ett av de klurigare saker jag gav mig in på att sy; dragselar. Med lite koncentration så gick det bra och alla selar jag sydde under året används flitigt. :)
Den största utmaningen som jag gruvade mig mest för var inte så svår som jag först trodde och resultatet blev riktigt bra. Stolsöverdragen till Kristin. Kanske skulle jag inte ha fegat ut när jag fick frågan från en på byn om jag kunde sy en bilklädsel... ;)
Min kökssoffa blev avlutad, inoljad och påklädd med trasmatta över en skumgummimadrass, sen fylld med kuddar. En av husets bästa möbler!
Kuddarna till den mjuka soffan (kökssoffan är mkt hård i jämförelse) är också en favorit då de är sydda av fina tygbitar jag fått av möbeltapetseraren och min gamla mockajacka.
Det röda lapptäcket till sängen i gästrummet var roligt att sy och det blev en varm fin färgklick i rummet.
En tunika som jag sydde till mig själv. Jag är fortfarande riktigt nöjd med den och tror att det är det plagg jag sytt själv som jag har använt mest av alla.
Ny modell på markeringstäcke i nytt material som visat sig fungera riktigt bra!
Här bild på Sigge från vår solojakt på fjällkanten.

Ser att besöksräknaren tickat förbi 30000! Helt otroligt! Får fundera på hur det skulle kunna firas...
Nytt år, nya möjligheter 
Välkommen 2012!

3 kommentarer:

Lotten sa...

Oj, vilket produktivt år du har haft! Tunikan med jeanstyg - är det ett eget mönster elleer är det ett köpemönster? Jag är ute efter något i den stilen....

God Fortsättning!

jejja79 sa...

underbart och produktivt 2011.

Elo sa...

Vilket kreativt år du har haft, nu satsar vi vidare :)