27 januari 2012

Manchesterkjol med jeansdetaljer

Ännu en återbrukad kjol har sytts
Den är inte så sned som det ser ut på bilden, bara dåligt fotad...
Här använde jag samma grundmönster som till den här kjolen,
ändrade lite på framstycket där jag ville använda mig av jeansens jylf istället för en dold dragkedja i sidan.
Baksidan fick ditsydd jeansens bakfickor, tanken är att det med tiden och otaliga tvättar ska fransas upp snyggt.
Jeansdelarna är från mammas stretchkjol
Manchestern är marinblå med små små blommor, en tygstuv från pingstkyrkans loppis.
Strl 42/44 ca.

Vill även tacka för alla fina kommentarer som ni lämnat till mig för de senaste sydda kläderna. Det inspirerar mig att sy mer! :) Och jag får möjligheten att hitta in till, för mig, nya bloggar.
Trevlig helg!


Inga kommentarer: