03 januari 2012

Långklänning

En långklänning till syster sydd av diverse tyger. Kna ju tyckas som aningens fel plagg den här årstiden, men syster bor i värmen så där skulle det bli smått galet med ett vinterplagg. ;)
Överdelen är en gammal skjorta från vår bror, kantad med en garnspets från en gardin.
Sen är det olika återbrukade tyger från Kupan bla, det prickiga tyget och det randiga näst längst ned är nya tyger från Ohlssons (tror jag).
Som en extra effekt och för att klänningen skulle bli lättare att gå i sydde jag i resår lodrätt i vissa våder. Ingen aning om det gav en funktion, men jag tycker iaf att det blev en rolig detalj.


3 kommentarer:

Anonym sa...

du e så påhittig. häftig klänning tycker jag. Snart måste vi ha en sydag i ditt härliga syrum:-)
kram från ett soligt Laxsjö

jejja79 sa...

underbar klänning, längtar själv till sol och värme när jag ser den =)

Therese sa...

Denna var helt underbar vacker, du har sådan blick för hur du kan mixa å macha, och resåren blev en superfin detalj!!! Här snackar vi kläder med stil till skillnad från den mysiga men ack så osexiga å fula onepicen ;-D KRAM