23 januari 2012

Jeans och spets

En smal jeanskjol i strl 36 som klippts av och fått en ny nederdel
Tre volanger spets
Jag har förmånen att få vara med på en inspirationsdag den 25 februari i Hissmofors, Krokom och tänkte försöka visa lite återbruk.
Mina jeanskjolar kommer finnas på plats då om någon vill komma och kika.
Ett par jeans i strl 36 klipptes av och fick två volanger av en spetsgardin.
Om någon har överblivna jeans att skänka/byta så säg gärna till! Jag har behov av flera till den 25 februari (efter också).


6 kommentarer:

jejja79 sa...

Ja, jeans är nog det som går återbruka av hur mycket som helst.
Superfin kjol och lycka till =)

Linda sa...

Woahha! Sjuk snygga! Vilken bra idé!

Louise sa...

Åh sånna här kjolar är så fina!! Det var ett av mina första syprojekt någonsin!! Så himla bra att återanvända gamla slitna jeans!! //Louise

Therese sa...

GRYMMA KJOLAR!!! föll handlöst, synd bara att stl 36 var före barnen så att säga... Måste rota i gömmorna om jag har några jeans som skrotar, och se om jag kan få till något liknande på mammas trotjänare till symaskin... KRAM!

TokTova sa...

Vad snyggt!!! Det där gillade jag supermycket!

Maria sa...

Så fint! Bra återbruk!