25 januari 2012

Fleecetunika

Har länge kikat på de fina tunikorna i fleece som både Shamu och Ellen Sand syr.
 Äntligen har jag provat sy en själv.
Samma grundmodell som den här men utan dragkedja och lite annorlunda lösning i halsen.
Sydd av en oanvänd mönstrad fleecefilt.
Ärmar och huva sydd i mörkgrå fleecetyg.
Jag gillar idén och den mjuka flecen, men tyvärr är den inte så fin, aningens sned här och där, så den får hänga i min egen garderob.
Ser framför mig hur bra den måste vara att mysa i efter en heldag ute i kylan. :)
Jag har en till på gång, kommer så snart jag hinner sy den.

4 kommentarer:

Libe sa...

Vad snyggt det blev med en mönstrad filt :) ser jätte skön ut.

Anonym sa...

Fiiin den med!:)
Kram/Marie

sunpan sa...

Jamen hur fin som helst! Jag brukar också ta filtar, oftast snyggare mönster och billigare framför allt. Har du hört nåt av Berbel?

Maria sa...

Den ser jätteskön ut!
En sån skulle jag vela ha!

Kramar i massor!