11 januari 2012

Ett prisvärt alternativ?

Eller bara en blek kopia?
Såg bilder på Odd Mollys kommande kollektion
Bilden på armvärmarna gav mig inspiration att göra egna.
Orginalet från Odd Molly betydligt dyrare än min kopia.
Vill du göra egna?
Så här gjorde jag:
Välj en stycke färdigvirkad duk, jag valde en jag fyndat på Pingstkyrkan för 10 kr
Klipp duken i två lika stora delar
Sicksacka eller gör som jag, kör snabbt över med overlocken.
Vik den dubbel och sy ihop.
Jag började sy för hand men blev inte nöjd,
sydde i hop den med raksöm på maskin istället, lite trixigt men blev bättre.
Pynta med det material du har hemma.
Här har jag valt ena halvorna av fina hyskor som brukar sitta på Norska lusekofter.

5 kommentarer:

Dagar hos mig sa...

Smart, vackert och absolut billigare:)

Carro/mysigtdesign sa...

Riktigt snyggt!

popetotrora sa...

Gud, så snyggt! Jag tycker faktiskt dina var finare än originalet!

Glada AnnKan sa...

Kanonidé och snygga blev de.

Hälsningar
AnnKatrin

Annika GW sa...

Wow! Urläckert! Vilken fin ide! / Annika