15 januari 2012

Återbrukad pullover

En v-ringad herrpullover i ull storlek stor åkte in i tvättmaskinen i 60 grader.
Krympte då till lagom storlek för mig. :)
Klippte upp västen mitt fram, klippte lite snett i riktning axlarna när jag nådde den v-ringade halskanten.
Kantade med ett fint band som jag fått av LB i Västerbotten, bandet räckte precis!
Sydde fast tre hyskor modell norsk lusekofta,
sydde fast de med broderigarn för att markera och tog igen färgerna från bandet.
Slutresultatet blev en varm skön väst till mig! :)

Tack för alla fina kommentarer om mina handledsvärmare kopia Odd Molly! Så roligt att höra att fler gillar idén. Hoppas att fler provar, lämna gärna en kommentar om det så jag kanske kan få se era varianter.

1 kommentar:

Linda sa...

Så bra att bandet kom till användning! Det blev snyggt på västen!