02 december 2011

Tyginköp i Dubai

Hemma igen från en veckas härlig semester i Dubai.
Tack för alla fina kommentarer jag fått till mina tidsinställda inlägg. :)
Har med mig massor av intryck, upplevelser, tankar och inspiration hem. Lite av all inspiration jag har med mig hem tänkte jag visa här. Hoppas det kan inspirera någon annan med.
Bilderna här är från en tygaffär vi besökte två gånger, och jag handlade två gånger av glada och trevliga indier.
Gissa om jag hade svårt att välja vad som skulle få följa med hem...
Hade kunnat handla mycket mer, men det här är de tyger som fick följa med mig hem.
Två bomullstyger som såldes efter önskad mängd yard
Tyger i lila-rosa nyanser, det högra 5,5 yard sari.
Ett cerisrosa sari-tyg som såldes i 5,5 yards bitar för några få UAED.
Systers fina tyginköp som jag ska sy klänningar till henne av, snarast.
5,5 yard fint blått sarityg
Härligt blått lite slinkigt tyg, liknar min systers gröna ovan.
Ytterligare 5,5 yard fint sari-tyg.
Tygerna ligger i tvättmaskinen och jag ser fram mot att få sy i de snart!
Trevlig helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem!härligt att du haft det bra...:) massa fynd med dig oxå!
Kram Marie

Heimlaga sa...

Oj så spännande! Både resmål och tyger! Men så svårt att välja när det finns så oändlligt mycket!