04 november 2011

Färglagt

Börjar på allvar gilla det här med stickning.
Har flera projekt på gång samtidigt nu, precis som dessa rutinerade kvinnor på stickcafét har. :)
För att det inte ska bli ett enda trassel av alla stickor garner osv så behöver jag så klart sortera projekten i olika påsar. Och förvaringspåsar det är verkligen min grej. :)
Så nyligt blev det sytt en stickpåse i rött graftigt tyg fyndat på Kupan för liten peng, ett tyg som jag funderat på att ha som överdrag på soffan, fint tyg men i köket såg det ut som jul året runt.
På framsidan ett tyg med tryck i vitt och grått från IKEA som jag kladdat färger på med textilpennor från Chlas Ohlssons, färglagt precis som i en målarbok.
I den här stickpåsen finns min snart färdiga sjal i gammelrosa.
Trevlig helg alla som kikar in!

Inga kommentarer: