16 oktober 2011

Kom & sticka med oss!

I morgon måndag är det stickcafé på biblioteket i Krokom igen. Varje måndag mellan kl 16.00-19.30. Kom en stund eller stanna hela kvällen. Det är mycket trevligt och givande, det stickas och byts mönster och beskrivningar och för de, som jag, som är nybörjare finns alla möjligheter att lära sig sticka och vid minsta lilla bekymmer så finns det hjälp att få! :)
Hembakat fika finns att köpa för några kronor.
Raggsockan på bilden har jag stickat! Härligt att ha en varm ullsocka som kan värma iaf ena foten. ;)
På stickcafét har jag fått mycket hjälp med den här sockan. Nummer två ska jag försöka sticka också. Ska bli intressant att se om det blir som på syslöjden i skolan när vi stickade barnvantar, jag stickade ganska många vill jag minnas innan det blev ett par i samma storlek... ;)
Hoppas vi ses på bibblan i morgon!

2 kommentarer:

sunpan sa...

Hej! Jag kommer till Lantis på torsdag. Hoppas vi se då, det var länge sen..

Therese sa...

Vad mysigt att träffas så dära och handarbeta, själv hoppas jag skramla ihop några hågade att julpyssla med en eller ett par gånger närmare jul :-D KRAM!