28 oktober 2011

Äggkartongspyssel

A har länge sparat äggkartongen efter jag visat han en bild från en pysselbok för barn där de gjort en spökborg av just dessa kartonger. Förra helgen skulle vi pyssla i hop den.
Jag hade massor av idéer om hur vi kunde måla den, klä in den med fint papper eller tyg osv.
Men A ville heller leka med den än att jag skulle få utlopp för min kreativitet! ;)
4 äggkartonger och lite tejp senare var A ganska nöjd och lekte med bilarna och borgen.
Så hittade han en kasse med tomhylsor från hagelbössorna, och då kom As kreativitet fram. :) Jag tejpade, A placerade ut kanonerna, det slutade med att borgen hade över 50 kanoner och en ryndfärja när tejpen tog slut...
Jag har en stor längtan efter att pyssla och hoppas få tid till det i helgen.
Trevlig helg!

1 kommentar:

Space Age Hanna sa...

Vad kul! Den idén kanske jag lånar. :)