30 oktober 2011

Återbruk delux!

I inspirerande inredningsbutik i stan som säljer massor av saker som tilltalar mig mycket, där har jag spanat in en väska ett tag. Väskan i butiken är sydd i ett tjockt canvastyg som det är tryckt France på, handtag i läder och fodrad med bomullstyg.

Min väska är sydd i återbruk delux. Canvastyget är min morfars gamla pressening som jag minns som liten; han använde den bla över skotern och runt packningen när vi skulle till stugan på fjällkanten. De senaste 20 åren har den legat i lagården och skyddat massor av bildäck.
En rejäl vittvätt på 60 grader, några dagar på tork och jag kunde sy av den.
Väskan är fodrad med ett lila bomullstyg med fina rosor på, en gardin fyndad på Kupan.
En ficka finns på insidan, sydd i skinn och var tidigare min skinnjacka.
Handtagen är gjorda i nytt skinn som är ett arv från den vilande möbeltapetseraren.
En väska som har vuxit i mina ögon under helgen, först tänkte jag sälja den om någon var intresserad? Men sen insåg jag att den skulle stanna hos mig.
Nu är väskan packad med morgondagens projekt till stickcafét. Till det är väskan perefekt, den rymmer mängder. Den är nog också bra att packa i när man ska bort över helgen, eller när man är på stan och har storhandlat. Funderar på att göra fler, tror ni att det finns intresse?

2 kommentarer:

Elo sa...

Väskan blev minst lika cool som den på stan, du är bäst :-)

Eva sa...

gissa om det finns intresse! väskan är ju hur snygg som helst, får man vara fräck och önska sig en i välkommen hem present nån gång i maj nästa år? :)