18 september 2011

Mössor till första frosten

Första morgonen jag skrapade is på bilrutorna var i morse.
Kanske var det pga minusgraderna som jag fick sålt 3 av 4 mössor i jaktlaget kl 07.00 idag?
Signalorangea mössor, dubbelsydda. Till nästa helg hoppas jag ha hunnit sytt ett antal som är fodrade med microfleece. Kanske fler som vill köpa? ;)
Överst och här ovan en bild på min egen nya mössa. Mössan är sydd av en återbrukad klänning från Kupan, tror märket var HM. Klänningen köpte jag, trots för liten storlek, bara för jag gillade det fina tyget; rosa och vita blommor på vinrött. Redan på Kupan hade jag mössplaner, tänkte den skulle matcha min gamla varma dunjacka i vinrött. Gillar den starkt och hoppas därför på kallgrader i morgonbitti. ;)

1 kommentar:

irene sa...

Du er sååå flink! Og så liker jeg att du kör med återbruk! Det kan vi aldri få for mye av!
/irene