04 september 2011

Dåligt resultat

Ett av sovrummen är i behov av en taklampa och jag vill gärna prova att göra själv.
Naturvitt bomullsgarn inhandlades för 20 kr på Kupan, en badboll blåstes upp och kläddes in med gladpack.
Doppa garnet i tapetklister (kanske hade trälim varit bättre?) och börja linda garnet runt badbollen.
Torktiden nere i källaren blev 4-5 dygn och sen har den hängt kvar där nere i ytterligare ett antal dagar.
Lite mindre vackra ord när badbollen skulle tömmas på luft och lirkas ut ur lampskärmen.
Resultatet blev inte direkt en fin rund lampskärm till taket...
Satte lampskärmen på en golvlampa då jag endast ville fotografera den och sen slänga.
Man kan ju inte lyckas med allt! ;)
Men det saknas fortfarande en taklampa som är fin och ger mysbelysning. Någon som har en bra idé? Eller måste man köpa för dyra pengar...?

2 kommentarer:

Fia sa...

Förstår vad du menar, men på bilden där det faktiskt lyser inifrån trådskärmen så ser det ju riktigt mysigt ut!

Louise sa...

Jag har också försökt mig på en liknande lampa en gång, men använde mig av virkade dukar som jag lade omlott... Den hamnade också i soptunnan eftersom jag lagt den i en spann att torka som lämnade märke runt om!

Det är tur att du gör så mycket annat som alltid blir så fint, då får man räkna med någon liten miss ibland!! /Louise