23 september 2011

Börsar

Syster i Kongo har mese (Fjällbrynt messmör) som favorit på mackorna.
I somras skickade jag paket till henne med en massa lyx i, saker som man omöjligt kan få tag i Kongo; svenska magasin och torkad älgfärs. Sydde även en börs och skickade ner. En börs som blev felsydd på alla sätt, men som trots allt fyller sin funktion.
De prickiga tygerna är vaxduk från Ohlssonstyger och mesebilden är utskriven på papper som jag strukit över till tyg. Tanken var god, resultatet sämre, uppskattningen från Kongo hög, så det gör börsen till ett bra resultat i slutänden trots allt.
En beställning på en börs i Frösö handtrycks kattyg.
Länge sen jag sydde börsar, var mycket pilligare än jag mindes.

1 kommentar:

Eva sa...

Jag undrade just vart tyget med världens snyggaste motiv kom från, coolt! Börsen innehåller för närvarande en hög med den lokala valutan som ska användas på marknaden imorn för att inhandla ingridienser till lyxmiddag med älgfärs :) Å skvallertidningarna gjorde mig så lycklig, även mina icke svensktalande kollegor bläddrar gärna, den nyaste tidningen vi hade i huset var annars från november 2009.. KRAM!