08 augusti 2011

Värma Liten

Några vet, men inte alla, att jag har en syster med ett stort stort hjärta.
Min syster har valt att lämna familj, vänner och trygga Sverige för att under ett år arbeta för Läkare utan gränser och därmed göra skillnad. Hon är sedan tre månader stationerad i östra Kongo.
När jag bloggade om Värma liten skrev min syster så här:
Vilken bra grej! Jag har själv besökt Panzisjukhuset i Bukavu vid flera tillfällen och kan intyga att saker som detta verkligen behövs och gör en stor skillnad för de kvinnor och barn som ändå är lyckosamma nog att komma till sjukhuset för att föda barn. Jättefina filtar! :) Kramar från Kongo
Tog mig tiden på söndagkväll och sydde fem filtar till. Postar sju filtar i morgon. Har brist på flanell men vill gärna sy fler och skicka ner till Kongo.
Är det någon som sitter på lite för mycket flanell och vill vara med och bidra men inte har tiden, lusten eller kunskapen att sy så får man gärna skicka mig flanellen.
Jag syr så gärna fler filtar till de nyfödda barnen.
Bara höra av sig till mig på krajamaria(att)live.se
Anna på kyrkkaffebloggen skriver om bla mina filtar här.
Vill göra ett förtydligande att den här insamlingen pågår till 1 september, så det är knappt en månad kvar!
Här kan man läsa mycket mer!

5 kommentarer:

Maria sa...

Bra att du gör det där. Jag har tyvärr ingen flanell, jag rensade mitt tygskåp i förrgår-annars hade jag skickat.

Anonym sa...

Hur stora gör du filtarna, ungefär?

/Lisaa

Krajamaria sa...

Filtarna gör jag i storlek efter de tygbitar jag har, men de är ca 70x80 cm.

Anna sa...

Så fint! Och tack till din syster för extra inspiration!
Hälsningar från Kyrkkaffe-Anna

skapa och inreda sa...

Så roligt att läsa ditt inlägg.
Hos dig hittar jag massor av inspiration, tittar snart in igen.
ha en trevlig helg.
Annika