15 augusti 2011

Värma Liten - Tunika

Två små tunikor till två små barn på Panzisjukhuset i Bukavu, Östra Kongo. Även min virkade minihätta syns på bilden. Ska packa och skicka snart!
Tack snälla Linda för att du delar med dig av mönstret!
Det röda tyget med får på är ett av de första tyg som jag sydde en kasse i, sydde den till mamma för många år sedan. Den gröna somriga är ett fynd från Kupan eller liknande.
Lite andra saker måste sys framöver, bla markeringstäcken och markeringsvästar till hundar och sen två onepieces.
Men jag hoppas ändå hitta mer tid att sy för att Värma Liten i Kongo. Tunikorna var otroligt roliga att sy! :)

3 kommentarer:

Linda sa...

Hej! Roligt att få se hur fina de blev!

Jessica i Nyköping sa...

Jättefina! De ser så glansiga ut att jag först trodde du sytt haklappsvariant av "mjuk vaxduk" Nu blev jag sugen på att sy tunikor jag också. Fått mönster o lagt fram tyg, men fastnat i soffan med stickorna...

Anna sa...

Åh så fina de blev!