21 augusti 2011

Värma Liten till Kongo

Fyra tunikor till har jag sytt till de små barnen på Panzisjukhuset i Bukavu, Kongo.
Här ovan två stycken i ett marinblått tyg med citroner på. Ett tyg jag aldrig förstått varför jag köpt, har inte gillat det alls, men nu när jag sytt i det och satt kantband osv, ja då tycker jag tyget var fint. :) Tyget kommer från Kupans mattrasetyger (fyll en korg full för 10 kr!)
Två tunikor sydda i tyg fyndat på Kupan, tyget är ett IKEAtyg.
Mamma har virkat en fin hätta och skickar med den.
Två hättor
Sex tunikor
Sju filtar
Packar allt utom filtarna, som jag redan skickat, i morgonkväll och skickar söderöver.
Än finns tid för dig som vill göra något litet extra; sy, virka, sticka.
Läs mer om Värma liten på kyrkkaffebloggen.

1 kommentar:

Linda sa...

Vad fina tunikorna blev! Mönstrade tyger gör sig väldigt bra. Och visst blir det lite roligare att sy när man inte gör dem exakt likadana.