05 augusti 2011

Fäviken game fair brukar alltid ge mig inspiration till att sy. Detta då det på plats säljs mängder av hund- och jaktprylar till dyra pengar.
I fjol sålde jag några markeringstäcken på mässan.
I år hade jag inte hunnit med att sy till försäljning. 
Tack vare Krajas husse som inspirerade mig på plats att sy en ny modell har jag nu ritat mönster och sytt den nya modellen markeringstäcke.
En kortare variant än den gamla modellen.
Materialet är den här gången svalare då jag sytt den i samma väv som används till signalvästar som bla polisen använder (har tyget även i gult). Ska bli intressant att se hållbarheten i de.
För att den ska passa labradoren får jag göra den vidare i halsen, det här exemplaret kommer passa Kraja tror jag då pointern är slankare över halsen.
Stina är ännu för liten för den, trots att hon är mycket stor för sin ålder. :)

Inga kommentarer: