28 augusti 2011

Återbruk av min gamla mockajacka

Har påbörjat piffning av vardagsrummet inför höstens och vinterns mys.
Vill ta in några vackra saker från naturen och började med att sy nya kuddar till den stora bruna soffan.
En kudde sydd i skinn.
Skinnet kommer från en fd mockajacka jag haft för länge sen, fyndad på dåvarande Kupan i Östersund i början av 1990-talet.
Baksidan har delvis skinn och delvis ett möbeltyg jag fått av snälla E.
Kudden blev fin även med baksidan fram.
Nästa kudde blev annorlunda.
Ett melerat möbeltyg, från E, som jag klippt ut siluetter ur samma skinn som ovan och limmat på.
Figuren hittade jag i en pysseltidning där de kallade den för älg, jag tycker kasnek attd et mer är en korsning mellan älg och ren. Men ett fint klövdjur är det iaf. :)
Jag är jättenöjd med kuddarna.
Ska sy fler och piffa mer i rummet.
Drömmer om den här fina ljuskronan, samlar alla fällhorn av ren jag hittar, men saknar massor ännu. Någon som har renhorn som ligger och skräpar så säg gärna till! :)

2 kommentarer:

Elo sa...

Kul att se mina rest-tyger kommer till nytta :-)
Du är så duktig, jag önskar jag hade bara en liten procent av din kreativitet.
Kram.

Therese sa...

Jisses så läckra kuddar, å du är nog den läckraste smurf jag sett ;-D Och den där ljuskronan har jag med i tankarna, vill gäran ha en hornlampa av nått slag i sovrummet, så jag spanar allt vad ajg kan då jag går i skog och mark... KRAM!