19 juli 2011

Ordning & reda -

- sömnad på fredag.
Syrummet har varit stökigare än stökigast, totalt överbelamrat och i fullständig oordning ett längre tag. Inget inspirerande rum att vara i... Mer förvaring har inhandlats på IKEAS rea, tyger sorterats, tyger vikts, lådor packats upp, ideer har studsat i huvudet på saker jag vill göra. Nu snart hoppas jag det infinner sig tid och ro att sy sy sy! :)
Innan tyger packades in i den här hyllkuben så passade jag på att fota de bokstäver jag provat att färglägga med decoupageteknik. Svårt, kladdigt och mycket irriterande att det inte blir slätt. Men själva grejen är mkt bra för att dekorera. Bokstäverna har köpts i omgångar och då jag lessnat på de skrynkliga resultatet innan sista bokstaven kom hem så blev ett A ogjort. Kanske blir det åtgärdat framöver...
Gillar annars dessa bokstäver då en och samma bokstav kan ha flera betydelser, så klart. I ordet KRAJA finns ju bokstäverna för en av hundarna, min gård, min kärlek...

Inga kommentarer: