12 juli 2011

Lycklig den som skitig är?

Skitiga barn är lyckliga barn, gäller det även att lycklig är den som rev hål på sina byxor?
I så fall vet jag en kille som är extremt lycklig. ;)
En kasse byxor landade i syrummet, alla med hål på knäna.
Försökte mig på att laga ett par svarta jeans med en egen applikation, gick inget vidare tyvärr.
Nästa par klippte jag bort det trasiga på, norpade en del av ett par vuxenjeans som jag redan klippt i tidigare. Passade på att förlänga byxorna något genom att den "nya" biten blev lite längre.
Inser just att lagningen påminner om ett par jeans jag hade när jag var i yngre tonåren, favoritjeansen var de, ljusa och trasiga överallt, lappade och lagade, men inte för mycket frö trasigt var lite coolt (eller vad vet jag?). Då jag fortfarande växte så blev byxorna för korta, men jag gillade de fortfarande, så jag gjorde en förlängning på samma vis som ovan och fortsatte använda de. Inte var de populära hos min pappa; för skulle vi till stan och handla så åkte favoritjeansen på när vi for in, men hem kom jag i ett par nya hela...
Så mycket roligt man kan göra av gamla jeans! Se här mina återbrukade jeans som blivit kjolar tex, här och här.

1 kommentar:

Glaver sa...

halloj.
blev det några fynd i Ottsjön i dag. Kram fr Malin i Laxsjö