22 juli 2011

En ny pysselstrategi

Jag har en ny strategi;
att göra något kreativt när jag får inspiration på ett eller annat sätt
och inte alltid lägga inspiration och planer på hög.
För inspirationshögen blir gigantisk!
Man behöver inte vänta tills man har det perfekta pysselmaterialet till det man vill göra, utan det kan bli riktigt bra av det man redan har hemma också. Det är väl där det riktigt kreativa finns?!
Att vara kreativ lite nu och då ger mig mer än att köra kreativa maraton sällan.
Någon som tror det fungerar?
Först ut i den nya strategin var att måla flaskor. Det har jag sett i diverse magasin.
Hemma fanns tomma ölflaskor, direktimporterade från Laos (givetvis med god öl i).
På Dollarstore fyndade jag röd sprayfärg, ca 20 kr billigare än i en färgbutik men säkert lika bra.
Nyttjade det fina torkvädret och en björkstubbe i trädgården.
Sprayade 3-4 gånger innan det täckte helt (ofärgat glas behöver nog färre lager färg).
Färdiga flaskor, inte perfekta, men helt ok.
Roligt och enkelt pyssel.
Flaskorna ska ansöka om uppehållstillstånd i min brors uterum som går i marint tema. :)
Trevlig helg!

1 kommentar:

Therese sa...

Detta är nått jag också tänkt pröva men inte kommit mig för än... får nog anamma lite av ditt tänk så det börjar hända något på pysselfronten igen här hemma *ler* Decoupage är nått annat jag är grymt sugen att testa! Dessutom gillar jag dina persoligt tryckta skyltar <3 Lämnar en bamsekram och tackar för att du alltid inspirerar så!